na strmem pobočju Kraškega roba je največji in najdaljši premostitveni objekt v Sloveniji dolg 1065 metrov in v najvišji točki visok 95 metrov. Viadukt Črni Kal so začeli graditi 15. septembra 2001 in ga predali prometu pred petnajstimi leti na današnji dan, 23. septembra, en mesec pred načrtovanim rokom.

Viadukt je edinstven v krakasto oblikovanih stebrih v obliki črke Y, da sta vozišči avtoceste ločeni, kar elegantno rešuje tehnične probleme, ki bi nastali ob močnih sunkih burje, obenem pa se mirno vklaplja v krajino.

Odgovorni projektant Marjan Pipenbaher je za inovativno konstruktorsko zasnovo in realizacijo viadukta vseh presežnikov prejel leta 2004 nagrado Inženirske zbornice Slovenije za izjemne inženirske dosežke. Nagrado IZS je za visoko strokoven in izredno angažiran nadzor nad gradnjo najzahtevnejšega slovenskega viadukta za inženirske dosežke prejela tudi odgovorna nadzornica Ksenija Marc.

Arhiv obeleženih dnevov…

(Skupno 56 obiskov, današnjih obiskov 1)